Så har andra företagare gjort

Här har vi samlat exempel på hur andra företagare har gjort när de startat eller utvecklat sitt företag. Du kan sortera efter bransch, företagsform och företagsfas. Gör du inga val visas alla artiklar.

Du kan filtrera på

  • Expansiv webbyrå

    I samma veva som Jesper Johansson blev klar med sin utbildning anställde han sin första medarbetare. Hans webbyrå har expanderat snabbt och om tio år vill han jobba ute i Europa.

  • Lantliga prylar går hem

    Ljusstakar i fattigmanssilver och handgjorda lapptäcken väcker köplusten. Redan tre månader efter att hon hade öppnat nätbutik var Maria Engström tvungen att anställa.

  • Liten men viktig näthandel

    Omsättningen i näthandeln är inte så stor än så länge, men värdefull. - Vi vill erbjuda våra kunder alternativa sätt att handla, säger Måleributikens vd Lars-Erik Jonsson.

  • Trädgård på nätet

    Bröderna Carlsson i Sösdala har skapat en mötesplats på Internet för trädgårdsintresserade. Redan i slutet av 1990-talet startade de ett nyhetsbrev.

  • Linnros jobbar hårt

    Sedan 2003 har Oskar Linnros tillvaro varit som en saga. Framgångarna har avlöst varandra och han har hyllats lika mycket för sin egen musik som för sina insatser som producent åt artister som Veronica Maggio, Petter och Fibes, oh Fibes!

  • Hårdrock blev business

    De tre killarna bakom Despotz Records hade en sak gemensamt när de träffades för första gången - hårdrocken. Idag är repertoaren bred och en vag idé till ett skivbolag är numera två etablerade företag.

  • Med innovationer i fokus

    Som innovationsrådgivare arbetar Julia Lindkvist Martinsson med att stötta idébärare från uppslag till färdigt resultat. I sitt jobb ser hon hur entreprenörskap blir allt viktigare – och att designer måste inse att de ska kunna leva på sitt yrke.

  • Att söka tillverkare

    Odeur är ett svenskt streetwearmärke som startades 2006 av designern Petter Hollström. Märket uppkom som en följd av Petters examensprojekt på Berghs School of Communication och har sedan starten byggt på en speciellt framtagen doft som integreras i kläderna.

  • De nya tjänsterna

    Vi lever i ett samhälle som bli allt mer tjänstebaserat, det menar Daniel Ewerman som är vd för Transformator design. Ett företag som har hängt med i designbranschens mognad och skapar tjänster för samhällets nya behov.

  • Att hitta sin kreativa nisch

    Bea Szenfeld är en av landets mest kreativa personligheter och designer. Hon utexaminerades från Beckmans Designhögskola i Stockholm 2002 och hade redan året innan startat eget företag. För Bea har alltid utgångspunkten varit att jobba med uppdrag där magkänslan funnits med.