Nå ut med ditt budskap

Det räcker inte med att du har bra produkter, du måste nå ut med det du har att erbjuda för att kunna sälja. Det finns många sätt att nå ut till din målgrupp, både de kunder du redan har och potentiella nya.

Sidan blev senast uppdaterad:

Du kan välja många olika marknadsföringskanaler för att nå ut till din målgrupp och visa vad du kan erbjuda och att du finns:

  • Personlig försäljning (t ex i en butik)
  • Säljbrev och annan direktreklam (via post eller e-post)
  • Posta inlägg och annonsera i sociala medier
  • Annonser i tidningar och på webben mm
  • Publicitet i media (PR)
  • Annonspelare, tunnelbanereklam, bussreklam och liknande
  • Reklam och annan marknadsföring genom sponsring
  • Radioreklam
  • Mässor och utställningar
  • Telemarketing/telefonförsäljning
  • SMS-reklam
  • TV-reklam.

Det kan vara svårt att veta vilken eller vilka kanaler du ska använda för att nå ut med ditt budskap. Ett sätt är att kolla hur en framgångsrik konkurrent gör och göra på ett liknande sätt (benchmarking).

För ett nystartat företag är det många gånger ekonomin som är den avgörande faktorn i hur marknadsföringen läggs upp. Men hoppa inte över marknadsföringsdelen för det, det är en mycket viktig del i ditt arbete. Du kan i så fall välja de alternativ som inte kostar så mycket, t ex skapa en sida på Facebook där du sprider ditt budskap.

Hjälpte den här informationen dig?

Ja Nej

Tack för din återkoppling!

Berätta gärna vad du tycker om sidan. Dina synpunkter hjälper oss att förbättra verksamt.se.