Enklare att deklarera digitalt för dig som anlitar redovisningsbyrå

Sidan blev senast uppdaterad:

Nu blir det enklare att deklarera digitalt för dig som anlitar redovisningsbyrå. Inför årets deklaration har Skatteverket utvecklat en ny tjänst som gör det möjligt att skriva under deklarationen digitalt istället för på papper.

Så här gör du för att deklarera digitalt 2018:

  1. Skaffa en digital brevlåda senast 1 mars. Då får du deklarationen som pdf i din digitala brevlåda redan 8-9 mars och kan vidarebefordra deklarationen till din byrå istället för att lämna den på papper.
  2. Din redovisningsbyrå kontaktar dig när din deklaration är redo att skrivas under. Då loggar du in på Mina sidor på skatteverket.se, där du kan skriva under deklarationen. Du får en kvittens på att deklarationen har lämnats in och kan även se vilka uppgifter du godkänt.

Du behöver inte skaffa en digital brevlåda för att kunna använda den nya tjänsten, men fördelen med den digitala brevlådan är att du och din redovisningsbyrå får mer tid att jobba med deklarationen.

Skaffa digital brevlåda

Läs mer om den nya tjänsten på Skatteverkets webbplats

Hjälpte den här informationen dig?

Tack för din återkoppling!

Berätta gärna vad du tycker om sidan. Dina synpunkter hjälper oss att förbättra verksamt.se.

Behandling av personuppgifter

När du fyller i formuläret sparas de personuppgifter du lämnar hos Bolagsverket. Bolagsverket ansvarar för dessa uppgifter. Vi sparar uppgifterna för att vi ska kunna kontakta dig. Uppgifterna används inte för något annat ändamål.

Mer om personuppgifter, om dina rättigheter och hur du kan klaga

Ansvarig: Tillväxtverket

Till sidans topp